П`ятниця, 29.03.2024, 10:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Шрамківська ЗОШ І-ІІІ ст.

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 160
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Методична робота

 Методична робота
у Шрамківській ЗОШ
І-ІІІ ступенів
Наказ
по Шрамківській ЗОШ І-ІІІ ступенів
від 05 вересня 2011 року  №30
    Про організацію методичної роботи
    з педагогічними кадрами
    в 2011-2012 н.р.
 
   Керуючись положеннями і нормативами документами Міністерства освіти і науки, культури і туризму України, рекомендаціями Головного управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації, районним кабінетом методична робота школи в минулому навчальному році була спрямована на розвиток творчої особистості вчителя, учня. Головні зусилля було зосереджено на надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам,створенню творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, який сприяв втіленню інновацій та оптимізував навчально-виховний процес.
   Навчально-виховна робота школи була спрямована у 2010-2011 н.р. на проблему «Підвищення ефективності та якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження ефективних педагогічних інновацій профільної та рівневої диференціації, інформаційних технологій та моніторингу освітньої діяльності». У школі працювало чотири шкільні методичні об’єднання: гуманітарного циклу (керівник Ткаченко Н.С., вчитель української мови та літератури), природничо-математичного циклу (керівник Савісько Т.І., вчитель математики), початкових класів (керівник Ященко Л.В.) і класних керівників (керівник Вавілова Л.А., заступник директора з виховної роботи). Протягом навчального року вчителями- предметниками було проведено 22 відкритих уроки. На високому рівні були проведені уроки вчителем історії Буряченко О.Л., вчителями української мови та літератури Німченко Н.І., Шовковою Л.О., вчителем математики Сергієнко Л.І.
   На базі школи працювало дві творчі групи над проблемами: «Впровадження казкотерапії та психологічних ігор на уроках» (керівник Чернова Н.І.) і «Розвиваючо-модульне навчання» (керівник Шовкова Л.О.) Цікаво, змістовно, творчо, високоефективно поділилися своїм досвідом і провели відкриті уроки своїм колегам вчителі-предметники. Чурута Л.В., вчитель біології, у 9-му класі провела урок на тему: «М’язова система людини»; Сергієнко С.В., вчитель англійської мови, в 11-му класі- «Подорож у світ казок»; Софієнко В.В., вчитель світової літератури, в 6-му класі- «Знищення природи, як наслідок бездуховного науково-технічного прогресу»; Шовкова Л.О., вчитель української мови та літератури, у 8-му класі – «Головні та другорядні члени речення».
   Для вчителів історії та географії району на базі школи було проведено районний семінар. Кожного року школа бере участь у підготовці і проведенні обласних та районних виставках передових педагогічних технологій. Свої творчі надбання представляли вчитель початкових класів Безвіконна Л.П., «Дидактичний матеріал на уроках української мови в 4-му класі», вчитель фізики Куля Т.М., «Розробка бінарного уроку фізики та математики», вчитель математики Савісько Т.І., «Сучасні методи контролю знань учнів», вчитель географії Чернишов А.І., «Комплексна практична робота з географії у 6-10-х класах», вчитель української мови та літератури Німченко Н.І., «Теорія літератури в схемах і таблицях», вчитель початкових класів Ященко Л.В. «Здоровим бути здорово».
   Робота вчителя початкових класів Ященко Л.В. «Здоровим бути здорово» була представлена на обласну виставку «Освіта Черкащини» і визначена в скарбничку передового педагогічного досвіду.
   Педагогічні працівники раз у п’ять років проходять атестацію.Протягом року дирекцією школи вивчається робота вчителів, особлива увага звертається на результати успішності учнів, їхня участь у обласних і районних олімпіадах, у Всеукраїнських конкурсах, змаганнях.
   Результати атестації показали, що методична робота стимулювала окремих педагогічних працівників до підвищення кваліфікаційної категорії.
 
   Протягом року атестацію пройшли учитель історії Буряченко О.Л., вчитель української мови та літератури Німченко Н.І., вчитель початкових класів Бублик С.М., вчитель математики Савісько Т.І., вчитель географії Чернишов А.І., вчитель початкових класів Безвіконна Л.П., вчитель початкових класів Ященко Л.В., вчитель світової літератури Ритченко С.М. Після проходження педагогічної атестації підтвердив звання «вчитель –методист» Чернишов А.І., підтвердили вищу категорію вчителі Німченко Н.І. і Буряченко О.Л.
   Високих результатів у навчально-виховній роботі досягли вчителі Савісько Т.І., вчитель математики, Куля Т.М., вчитель фізики, Чурута Л.В., вчитель біології. Їхні учні були учасниками обласних олімпіад, а саме: учень 11-го класу Куля Артем з фізики, учень 11-го класу Саса Артур з англійської мови, учень 10-го класу Бойко Владислав з правознавства, учень 11-го класу Олабін Сергій з математики.
   На районних олімпіадах учні школи отримали 10 призових місць. По підсумках другого етапу Всеукраїнських олімпіад зайняли ІІІ-місце.
   Кожного року учні нашої школи приймають участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», Міжнародному фізичному конкурсі «Левеня », Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Смішний колосок». Координатори конкурсу нагородили учасників нашої школи сертифікатами І-ІІІ ступенів.
   Учень 9б класу Матвієнко Ю. брав участь у обласному конкурсі «Моя кролеферма». Був нагороджений обласною грамотою і путівкою в санаторій.
    У 2010-2011 н.р. виховна робота школи була спрямована на здоровий спосіб життя і особистості учнів. Протягом року питання виховної роботи розглядалися на оперативних нарадах, педагогічних радах, методичних об’єднаннях класних керівників, психолого-педагогічних семінарах.
 
   Особливо зверталася увага на такі питання: «Стан навчання і виховання дітей з асоціальних сімей, обстеження матеріально-побутових умов проживання», «Аналіз зайнятості учнів гуртковою роботою», «Планування роботи класного керівника», «Аналіз системи обліку досягнень учнів у різних видах діяльності», «Стан спортивно-оздоровчої роботи в школі», «Зайнятість учнів у канікулярний час». Проводилися зустрічі з батьками, на яких були розглянуті актуальні питання виховання дітей, рекомендації щодо роботи з дітьми, які мають певні відхилення у поведінці. Щосереди першим уроком у нашій школі проводиться година спілкування. Перший і третій тижні присвячені правилам техніки безпеки, збереженню здоров’я та життя дітей. Проводилися зустрічі з дільничими лікарями ( терапевтом, педіатром) по профілактиці вживання учнями шкідливих звичок, запобігання проявам девіантності.
   Аналіз відвіданих уроків та виховних заходів показав, що робота проводиться на належному рівні, використовуються різноманітні форми і методи роботи з вихованцями. Теми місячників були актуальними і різноманітними:
- вересень: місячник громадянських цінностей - «Ми – діти твої, Україно»;
 - жовтень: місячник правового виховання - «Права і обов′язки в твоєму житті»;
- листопад: місячник естетичного виховання - «Уроки прекрасного»;
 - грудень: місячник національного виховання - «Колиска роду – українська хата»;
- січень: місячник морального виховання -«Ти пам′ятай, що ти – Людина»;
 - лютий: місячник превентивного виховання - «Краще запобігти, ніж боротися з наслідками»;
 - березень: місячник родинно-побутового виховання - «Без сім′ї немає щастя на землі»;
- квітень: місячник екологічного виховання - «Знай! Люби! Бережи!»;
 - травень: місячник патріотичного виховання - «Ціна перемоги».
   Переважна більшість класних керівників добросовісно підходять до проведення тематичних годин спілкування. У своїй діяльності вони запроваджують такі форми роботи з учнями як диспути, учнівські посиденьки, дебати, елементи тренінгових занять. Сьогодні в практиці та теорії йде процес перегляду принципів виховання у напрямку їх гуманізації. Цілком природньо, що треба зробити наголос на такі принципи, як орієнтація на національну культуру, загальнолюдські моральні цінності, повагу до особистості дитини, її прав та самостійності. Слід відзначити роботу таких класних керівників як: Черненко Ю.С. (6 клас), Сергієнко Л.І. (10Б клас), Снитко Т.М. (9А клас), які постійно відшукували нові шляхи щодо роботи зі своїми вихованцями: створювали калейдоскоп цікавих справ, впроваджували колективні творчі справи ( за методикою Іванова), створювали класні художні галареї. Прагнули створювати мету, усвідомлювати засоби її досягнення, використовувати свої можливості, передбачати результати, враховуючи вікові особливості учнів. Розробки всіх тематичних годин спілкування цих класних керівників знаходяться у папці. На жаль, у свідомості деяких класних керівників впровадження нових форм і методів роботи залишаються як щось абстрактно-теоретичне, що не має відношення до практики. Але ми сьогодні ясно бачимо, що таке ставлення призводить до найгрубіших помилок у вихованні учнів. Класним керівникам Ткаченко Н.С.( 8-Б клас), Паламарю В.І. ( 10-А клас) потрібно вносити в свою роботу певні корективи: не проводити виховні години у формі лекцій чи викладання матеріалу заздалегідь підготовленими учнями, а безпосередньо самому вчителю ретельно ознайомитися з Програмою Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук України, інституту інноваційних технологій і змісту освіти «Основні орієнтири виховання» і використовувати сучасні методичні рекомендації, розміщені в Програмі, безпосередньо на практиці зі своїми класними колективами.
   Згідно річного плану виховної роботи в школі були проведені традиційні свята: свято квітів (вересень); «Низький уклін тобі доземний, вкраїнський вчителю-трудар!» ( жовтень); «Міс дюймовочка» ( 1-4 класи ); «Міс україночка» (5-8 класи); «Міс школи» (9-11 класи) (листопад); новорічні свята (грудень); спортивне свято до Дня Збройних Сил України ( грудень); свято зустрічі з випускниками минулих років ( лютий ); «Жінко, ти завжди велична» (березень); «Хай сонце свободи сіяє всім вічно» (травень); свято до Дня захисту дітей (червень). Стало традицією нашої школи щороку на Міжнародний день людей похилого віку відвідувати Шрамківський територіальний центр.
   Слід відзначити роботу класних керівників Німченко Н.І. (5 клас), Софієнко В.В. (7Б клас) класні колективи, які були переможцями під час проведення традиційних шкільних свят. Класним керівникам Ткаченко Н.С. ( 8Б клас), Савісько Т.І. (7А клас), Буряченко О.Л. ( 11 клас) слід більше уваги приділяти підготовці учнів до участі у проведенні конкурсів, а не пускати все на самотік, перевіряти підготовку дітей до проведення номерів. Щороку проводиться загальношкільна лінійка, присвячена Дню визволення Драбівщини, Дню Соборності України, Дню Чорнобильської трагедії. Учні нашої школи приймають участь в урочистому святі, присвяченому Дню інтернаціоналістам.
    Важливим інтелектуальним джерелом виховання є національна та загальнолюдська культура. Мова йде про залучення школярів у процесі навчання та виховання до таких чинників культури, як мистецтво, література, культура побуту, спілкування, праці, сімейних взаємин. До того ж першочергове значення має культура життя взаємин учнів і вчителів у самій школі, духовний потенціал колективу. Учні школи брали участь у районному конкурсі «Грайлива веселка». Учениця 9А класу Вавілова Лілія та учень 11 класу Куля Артем у номінації «Драматургія» були визначені переможцями і нагороджені грамотою відділу освіти. Колектив школярів під керівництвом Німченко Н.І. приймав участь у районному конкурсі, присвяченому шевченківським дням і був нагороджений цінними подарунками – книгами «Кобзар». Також ці учні були запрошені до участі у концертній програмі шевченкіади, яка проходила в селі Мойсівка, де свого часу зупинявся Т.Г.Шевченко.
    За участь у районному конкурсі «Молодь обирає здоров′я» школа отримала четверте місце; на конкурсі для старшокласників «Серця двох» Вавіловій Лілії учениці 9-А класу та Бойку Владиславу учню 10-Б класу, було присвоєно друге місце і номіновано як найромантичнішу і найінтелектуальнішу пару; в екологічному конкурсі команда школи «Оберіг» посіла перше місце і була відзначена для участі в обласному конкурсі, де і зайняла третє місце. Віце - президент школи Марченко Наталія була відзначена грамотою районного будинку дитячої творчості як найактивніший лідер Ліги старшокласників.
   Щорічно вчителем історії Буряченко О.Л. проводиться тиждень правових знань, вході якого учні підвищують свій рівень правових знань. Олена Леонідівна зацікавлює дітей, створює ситуацію вході яких викликає дітей на відверте висловлювання власної точки зору, на належному рівні проходить брейн-ринг з правової тематики, запрошуються фахівці відповідних служб.
   Пріорітетним питання діяльнсті закладу сьогодення є методична робота з класними керівниками. Протягом навчального року було проведено чотири засідання методичного об′єднання класних керівників. Теми засідання були актуальними і змістовними. Вчителі брали участь у обговоренні питань, присвячених в формуванню в учнів навичок здорового способу життя. Для них було проведено цикл тренінгових занять з питань формування навичок здорового способу життя, елементи яких вони змогли використовувати в своїй подальшій роботі. Активними учасниками роботи методичного об′єднання були Софієнко В.В. ( кл.кер.7Б класу), Шовкова Л.О. (кл.кер.8А класу), які крокують в ногу з часом, запроваджують в практику нові ідеї, не соромляться звертатися за консультацією, передплачують нові періодичні видання, що стосуються класного керівника. Класним керівникам Ритченко С.М., Сергієнко Л.І. потрібно активніше включатися в роботу, вносити свої пропозиції, втілювати свої ідеї. Протягом навчального року було проведено дві відкриті виховні години: у 2 класі (класовод Бублик С.М.) та в 11 класі «Крок до самостійності» ( кл.керівник Буряченко О.Л.) заходи були проведені на належному рівні. Саме робота методичного об′єднання класних керівників покликане надати допомогу вчителю в питаннях виховної роботи з учнями. Особливе зацікавлення в обговоренні брали класні керівники з таких питань: «Проблеми виховання: заохочення і покарання»; «Як розуміти щастя дитини»; «Основні шляхи й умови створення і згуртування учнівського колективу»; «Ігри інтенсивного навчання і виховання: а) навчальні ігри; б) ігри- тести; в) діловий тренінг «Неминущі цінності педагогіки». У кабінеті виховної роботи створено куточок методичної літератури «На допомогу класному керівнику», де знаходяться періодичні видання «Розкажіть онуку», «Позакласний час», «Соціальний педагог», «Виховна робота в школі».
   У школі працювали гуртки для учнів 5-11 класів, а саме: волейбольний - керівник Хоменко В.Б., баскетбольний – керівник Третяк В.І., тенісний – керівник Чурута Л.П., футбольний – керівник Савісько В.П., умілі руки – керівник Ритченко С.М., краєзнавчий – керівник Фесенко Н.Б., комп’ютерний – керівник Савісько Т.І., рідне слово – керівник Шовкова Л.О.
    На високому рівні працювали спортивні гуртки (баскетбольний, волейбольний, тенісний, футбольний). Учні залучалися до обласних і районних змагань і неодноразово були переможцями.
    Поряд із традиційними формами виховної роботи відзначалося шкільне самоврядування. Шкільний парламент, в якому нараховувалось 13 осіб, проводили разом з педагогом- організатором перевірки, операції, експрес – опитування.
    Однією із складних проблем сучасної школи є наявність правопорушень дітей та підлітків. Тому в нашій школі створено систему профілактичної роботи і вже є певні позитивні результати: в минулому навчальному році жоден учень не знаходився на внутрішкільному контролі.
   Первинна профілактика:
- чіткий контроль за відвідуванням учнями школи;
- розроблено правила для учнів;
- проводяться індивідуальні бесіди фахівцями;
- проводяться цикли бесід із залученням спеціалістів;
 - організовано чергування по школі старшокласниками, вчителями, адміністрацією, технічним персоналом.
    Вторинна профілактика:
- в школі працює рада з профілактики правопорушень;
- до вирішення питань залучаються представники громадськості селища;
 - працює комісія дисципліни і порядку з числа представників шкільного парламенту;
 - проводиться систематично індивідуальна робота з дітьми;
 - проводяться тижні правових знань.
    З метою покращення здоров′я учнів один раз на рік здійснюється чіткий медогляд дітей лікарями дільничної та районної лікарень. Учні, які мають проблеми зі здоров′ям і знаходяться на «Д» обліку, проходять оздоролвлення у санаторіях.
   Питання соціального захисту учнів сплановане в річному плані роботи школи і розглядається на нарадах, засіданнях, двічі на рік соціальним педагогом здійснюється громадський огляд утримання неповнолітніх з асоціальних сімей.
    При школі працює батьківський комітет. Здебільного, вони вирішують питання створення для дітей комфортних умов під час перебування у школі.
   Увесь педагогічний колектив прагне, щоб діти отримали максимум знань, вміли змістовно і правильно організувати і провести час після занять, були здоровими фізично і психічно. Найскладніше працювати класним керівникам, які не повинні залишити поза увагою жодного свого вихованця, розкрити в учнів весь потенціал, спрямувати їх енергію в правильне русло. Крім того, потрібно знайти підхід до батьків, заохочувати їх бути активними учасниками шкільного життя. Адже, коли буде здійснюваться тісна співпраця адміністрації школи, педагогічного колективу, громадськості селища, батьків – результат працюватиме на учня.
 
    Разом з тим, в організації, здійсненні методичної роботи багато невирішених проблем, є суттєві недоліки, а саме:
 - Не досить ефективно працювало методичне об´єднання гуманітарного циклу (керівник Ткаченко Н.С.) Робота в ньому не була адресною, не враховувались конкретні запити кожного вчителя;
- У роботі інших методичних об’єднань неповністю реалізовано функції діагностування;
 - Мали місце істотні недоліки в інформаційному забезпеченні вчителів;
- Не реалізовані всі можливості для здійснення безперервної освіти педагогічних кадрів;
 - Внутрішньошкільна методична робота недостатньо враховувала результати курсової підготовки вчителів;
- Потребує вдосконалення робота шкільної методичної ради (керівник Чурута Л.В.)
- Недостатньо використано у практичній роботі педагогів досягнення психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду;
 - Не досить ефективно вчителі використовували можливості інноваційних технологій.
    З метою подальшого вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи «Формування ключових компетенцій педагогічних та учнівських колективів на основі використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі, як засіб творчого зростання вчителя, та розвитку творчої особистості».
НАКАЗУЮ:
1. У 2011-2012 н.р. працювати над науково-методичною проблемою: «Підвищення ефективності та якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження ефективних педагогічних інновацій. профільної та рівневої диференції, інформаційних технологій, та моніторингу освітньої діяльності».
2 .Затвердити склад методичної ради школи: Голова - заступник директора з навчально-виховної роботи Чурута Л.В., Члени - Савісько Т.І., вчитель математики, Ткаченко Н.С., и вчитель української мови та літератури, Ничеглод О.В., вчитель початкових класів.
3. На основі аналізу результатів діагностування педагогів затвердити таку мережу колективних форм методичної роботи.
1. Шкільні предметні методичні об´єднання:
-вчителів початкових класів (керівник Ничеглод О.В.)
- вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Ткаченко Н.С.)
- вчителів природничо-математичного циклу (керівник Савісько Т.І.).
   Чотири рази на рік всім вчителям працювати в шкільних методичних об´єднаннях. (жовтень, січень, березень, квітень)
2. Методичне об´єднання класних керівників (керівник Вавілова Л.А ( січень, березень, жовтень)
3. Школа становлення молодого вчителя. 
4. Психолого-педагогічний семінар з науково-методичної проблеми школи (керівник Чернова Н.І. два рази на рік, жовтень, січень)
5. Творчі групи вчителів:
 -творча група вчителів з проблеми: «Міжпредметна координація суспільно-гуманітарних та природничо-математичних наук » (керівник Шовкова Л.О.) ;
- творча група вчителів з проблеми «Педагогічні таємниці дидактичних ігор» (керівник Коврига Л.В.);
 - творча група «Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей учнів» (керівник Ященко Л.В.).
 6. Інструктивно-методичні наради (відповідальний Чурута Л.В.один раз на місяць).
7. Провести епізодичні заходи з педагогами:
- творчі звіти вчителів, які атестуються на вищу категорію та педагогічне звання (відповідальний Чурута Л.В. , січень, лютий).
8. Предметно-методичні тижні:
- української мови та літератури (відповідальний Ткаченко Н.С., третя декада жовтня);
- початкових класів (відповідальний Ничеглод О.В.,перша декада грудня);
- творчі звіти молодих педагогів (відповідальний Ничеглод О.В., Вавілова Л.В.,четверта декада квітня).
9. Шкільна педагогічна виставка (відповідальний Чурута Л.В. ,грудень).
10 Педагогічний портрет творчо- працюючого методичного об´єднання вчителів початкових класів (відповідальий Ничеглод О.В., березень).
11. Направити на курси підвищення кваліфікації педагогів при ОІПОПП : Бойко Н.І., Чурута Л.В.,Третяк В.І., Ткаченко Н.С., Софієнко В.В.
12. Постійно дбати про поліпшення методичного забезпечення викладання навчальних предметів. Підвищити роль шкільного методичного кабінету як центру творчості та самоосвіти педагогічних кадрів (відповідальний-зав.методкабінетом Чурута Л.В.)
13. Вважати основною індивідуальною формою підвищення професійної майстерності педагогів самоосвіту.
14. Налагодити дієві зв´язки всіх методичних підструктур з методичною радою школи (відповідальна Чурута Л.В.)
15. Організувати лекторій для батьків з проблеми „Сім´я - школа” (відповідальний - заступник директра школи з виховної роботи Вавілова Л.А.)
 16. Заступникам директора школи з навчально-виховної роботи Чуруті Л.В., з виховної роботи Вавіловій Л.А. створити необхідні умови для методичних підрозділів, координації їхньої роботи, систематично надавати допомогу їхнім керівникам.
 17. Протягом навчального року розширити ділові контакти з вищими навчальними закладами області та України.
 18. Контроль за виконання цього наказу покладаю на себе.
Методична робота школи
 на 2011-2012 н.р.
   Зростання фахової майстерності вчителів, підвищення професійного рівня молодих спеціалістів, вирішення педагогічних завдань і проблем школи, скоординованості дії вчителів предметників у навчальному закладі організована робота 4 шкільних методичних об’єднань та 3 творчих груп, також затверджені науково-методичні теми об’єднань та груп, які є складовою частиною шкільної науково-методичної теми. Роботу ШМО координує методична рада школи.
Форми методичної роботи
   У зв’язку з тим , що у школі працюють молоді спеціалісти, спрямована робота "Школи молодого вчителя" , здійснюється наставництво. Стажування закінчується підбиттям підсумків  спеціалістів трьох років роботи в рамках Місячника молодого вчителя. Досвідчені вчителі беруть активну участь у конкурсах педагогічної майстерності.
   Методичні надбання педагогів придставляються на міській педагогічній виставці «Освіта Черкащини». Робота вчителя початкових класів Ященко Л.В. «Здоровим бути здорово» занесена в скарбничку передового досвіду вчителів області.
Система методичної роботи
навчального закладу
   Підвищення фахового рівня та кваліфікації педагогів школи сприяє система методичної роботи навчального закладу яка затверджена наказом по школі №30 від 05.09.2011 року "Про організацію методичної роботи школи в 2011-2012 н.р.", та спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми "Формування ключевих компетенцій педагогічних та учнівських колективів на основі використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі, як засіб творчого зростання вчителя, та розвитку творчої особистості школяра ".
Робота Шрамківської ЗОШ І-ІІ ступенів, спрямована на реалізацію методичної проблеми школи на 2011-2012 н.р.
 
Поточний аналіз та управління
процесом упровадждення
Структура методичної роботи
 Шрамківської ЗОШ І-ІІІ ступенів
 з педагогічними кадрами
 
   Наказ про підсумки методичної роботи на 2011-2012 н.р. (читати у каталозі статей)
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту

Шрамківська ЗОШ© 2024